Lifestyle

Czym zajmuje się wedding planner?

wedding planner

Po pięknych, romantycznych zaręczynach czas na organizację ślubu i wesela. Dla wielu przyszłych nowożeńców może to być idealny sprawdzian ich umiejętności negocjacyjnych i organizacyjnych. Co w przypadku, gdy narzeczeni nie są mistrzami organizacji?

Na pomoc zestresowanym parom wyrusza Wedding planner. Kim jest ta tajemnicza osoba? Czy stosuje specjalne triki, dzięki którym każde zaślubiny i wesele się udaje?

Na czym polega zawód wedding plannera?

W polskiej branży ślubnej określenie Wedding planner jest znane. Jednak nie każdy spotkał się z tym stosunkowo młodym zawodem. Wedding planner to inaczej konsultant ślubny. Zajmuje się organizacją ślubów i wesel dla Pary Młodej. Jednak zakres usług konsultanta ślubnego jest wieloaspektowy. Sama nazwa wskazuje, że głównym zadaniem Wedding plannera jest planowanie.

Jest to nieodłączny element, który może zagwarantować idealny przebieg uroczystości zaślubin. Do usługi organizacji ślubu i wesela można dołączyć koordynację dnia ślubu. Wtedy mamy do czynienia z usługą: kompleksowa organizacja ślubu. Zdjęcie z barków Pary młodej, nawet części zadań, przysłuży się zwiększeniu komfortu przyszłych małżonków podczas organizacji ślubu i wesela, a nawet w trakcie tego wyjątkowego dnia.

pomoc wedding plannera, planowanie ślubu i wesela

Zakres pracy wedding plannera

Na podstawie oczekiwań Pary Młodej kreowany jest plan. Wiele Panien Młodych marzy o ślubie jak z bajki. Wedding plannerzy mają za zadanie urzeczywistnić marzenia o perfekcyjnym ślubie. Wydaje się to niemożliwe, ale doświadczenie, wysokie poczucie estetyki i umiejętności menedżerskie sprawiają, że konsultant ślubny jest w stanie przełożyć idealne wyobrażenie ślubu w rzeczywistą ślubną bajkę.

Na długo przed planowanym terminem ślubu, Para Młoda wielokrotnie spotka się z wedding plannerką, aby dopiąć wszystkie szczegóły harmonogramu. Budżet określany jest na samym początku podjęcia współpracy z wedding plannerem. Należy podkreślić, że wedding planner jest doradcą i znawcą branży ślubnej, który służy swoją wiedzą.

Organizacja ślubu i wesela

Para Młoda może liczyć na wsparcie konsultantów ślubnych nawet w najprostszych obowiązkach tj.np. wybór zaproszenia na ślub. Być może jest to prozaiczne zajęcie, jednak ważne z punktu widzenia całego wydarzenia, ponieważ definiuje motyw przewodni ślubu i wesela.

Koordynacja dnia ślubu to pilnowanie czy wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem, kontrola usług wykonawców i opieka nad Parą Młodą.

obrączki na ślub

Wedding Planner odpowiada za wybór oprawy muzycznej podczas ślubu, wskaże swoich zaufanych wykonawców w tym zespołu muzycznego, Dj- a, kwiaciarni, czy firmy zajmującej się dekoracjami ślubnymi. Praca Wedding plannera opiera się na kształtowaniu dobrych relacji z podwykonawcami, aby wspólnie jako zespół zadbali o odpowiednią organizację ślubu i wesela.

Organizacja lekcji tańca, wykonanie planu noclegów dla gości weselnych też może należeć do obowiązków wedding plannerów. Nie wszyscy potrzebują nauki tańca, jednak dla potrzeb Pary Młodej, konsultant ślubny zaplanuje lekcje taneczne. Wykonywanie ostatnich poprawek dekoracji na sali weselnej to rola konsultanta ślubnego.

W dniu ślubu konsultantka ślubna może także pomagać w przygotowaniach Panny Młodej. W jej domu będzie odgrywać rolę asystentki w dbaniu o wygląd i samopoczucie Panny Młodej.

Rola konsultanta ślubnego podczas weselnej zabawy to koordynacja przebiegu wesela, dyskretne monitorowanie czy wszystko przebiega zgodnie z założeniami. Podczas przyjęcia weselnego wiele się dzieje, konsultantka ślubna zadba o komfort gości i Pary Młodej. Na życzenie nowożeńców,konsultant ślubny podejmie się wyzwania w organizacji atrakcji podczas przyjęcia weselnego.

Konsultantowi ślubnemu może przypaść rola opiekuna nad dopełnieniem wszystkich formalności związanych z rozliczeniem za salę weselną, oraz za usługi podwykonawców.

Dlaczego warto zatrudnić Wedding plannera?

Coraz więcej par przekonuje się do usług Wedding plannera. Za ich pracą kryje się mnóstwo korzyści dla zestresowanych nowożeńców. Skorzystanie z usług renomowanej agencji ślubnej sprawi, że ten najważniejszy dzień w życiu będzie najpiękniejszy i dopieszczony w każdym calu. Konsultant ślubny pomoże w procesie decyzyjnym przy wyborze menu, tortu czy podziękowań dla gości.

Stresujące zadania jak wybór odpowiednich podwykonawców czy wybór dekoracji spoczywa w rękach konsultanta ślubnego. Wszystkie Panny Młode mogą odetchnąć z ulgą, jeśli zdecydują się zatrudnić konsultanta ślubnego, który zajmie się dopięciem wszystkiego na ostatni guzik.

wedding planner

Agencja ślubna – czym się kierować przy wyborze?

Na rynku ślubnym istnieje wiele firm zajmujących się organizacją ślubów i wesela.

Jak w gąszczu wszystkich ofert wybrać tą jedyną?

Naszym zdaniem ogromnym wyzwaniem jest podjęcie się organizacji ślubów. Niemniej jednak doskonałą usługę wykonuje Grzymała Wedding & Events. Agencja ślubna na każdym etapie przygotowań służy profesjonalnym doradztwem. Wieloletnie doświadczenie i znajomość trendów ślubnych przekłada się na idealną współpracę Par Młodych z agencją. Kompleksowa organizacja ślubu to ich flagowa usługa. Z ich pomocą Pary Młode poczują spokój i komfort.

Ta agencja ślubna wyznaje takie motto: Młoda para ma poczuć gościem na swoim własnym weselu.

Zespół koordynuje przebieg wesela do późnych godzin i nadzoruje pracę wszystkich usługodawców na Twoim weselu. Organizacja wesela z wedding plannerką to współpraca oparta na zaufaniu, słuchaniu potrzeb Pary Młodej. Gwarantują bezproblemowy przebieg wydarzenia.

Ślub jak i wesele zostaną zorganizowane w niepowtarzalnym stylu i zachowaniem wszystkich propozycji przyszłych małżonków.

Niektórzy określają, że wedding plannerka z tej agencji to spec od zadań specjalnych. My się z tym zgadzamy!

Dzięki Grzymała Wedding & Events, Pary Młode mogą spędzić czas z bliskimi i nie martwić się, czy kuchnia wydawała wszystkie dania albo, czy dekoracje i kwiaty są ułożone idealnie na stole przed uroczystością. 

Planujesz wesele na 100 osób? Przy szybko zmieniających się kosztach usług takich jak wynajem sali czy usługach oprawy muzycznej, koniecznie potrzebujesz poznać przybliżony koszt wesela na 100 osób, dlatego porady i cennik na 2023 r. to kopalnia wiedzy, która przyda się przed organizacją ślubu.

dekoracje na sali weselnej

Dobry wedding planner- jakie musi mieć cechy ?

Dopilnowanie wszystkiego, co dzieje się przed ślubem, w trakcie i po na zabawie weselnej wymaga niesamowitej organizacji pracy własnej i wysokich kompetencji zarządzania ludźmi. Przy pracy Wedding plannera pojawia się mnóstwo stresu, dlatego taki konsultant ślubny powinien odznaczać się wysoką odpornością na stres i radzić sobie z problemami.

Dobre przygotowanie służy właśnie temu, aby w sytuacjach stresowych czy nagłych niespodziewanych zdarzeniach, konsultant zachował spokój i znalazł wyjście z każdej sytuacji. Umiejętność słuchania to kolejna cecha, którą musi mieć dobry Wedding planner.

Podczas konsultacji Para Młoda przekazuje swoje wymagania, konsultant wszystko zapisuje i wtedy wykonuje skrojony na miarę plan organizacji wesela czy ślubu.

Konsultant wykazuje niezrównane pokłady empatii, cierpliwości oraz wyrozumiałości. W dniu ślubu wszyscy są poddenerwowani, dlatego tak ważne, jest, aby konsultant ślubny z należytym profesjonalizmem i taktem pozostawał w kontakcie z Parą Młodą.

Dzień pracy konsultanta ślubnego jest bardzo zróżnicowany. Spotkania z usługodawcami z różnych części Polski, rezerwacja sali weselnej wymaga gotowości do pracy o dowolnej porze dnia w święta i w weekendy. Sezon ślubny przypada głównie na miesiące letnie, jednak przygotowania do ślubu zaczynają się wiele miesięcy przed wyznaczoną datą zaślubin.

Konsultant ślubny współpracuje nie tylko z Parą Młodą, ale także zespołem innych osób. Odpowiednie zarządzanie ludźmi i konsekwencja w działaniu to cechy na wagę złota w przypadku tego zawodu.

Jak zostać konsultantem ślubnym?

Wedding planner to zawód, którego można nauczyć się podczas kursów czy szkoleń. Organizacja ślubu i wesela to ogromne wyzwanie, dlatego warto nie kończyć swojej edukacji na jednym kursie. Dobry konsultant ślubny cały czas się uczy, śledzi na bieżąco trendy w branży.

Doszkala się w zakresie umiejętności miękkich. Nie może zostać w tyle, ponieważ z roku na rok konkurencja rośnie. Należy pomyśleć o kursach związanych z aranżacją wnętrz lub projektowaniem grafik. Wszystkie aktywności powinny zwiększać kreatywność i nieszablonowe myślenie Wedding plannerów.

Podsumowanie

Ten zawód jest bardzo wymagający, ale wykonując go z pasją i zaangażowaniem, może dostarczyć sporo satysfakcji i przyjemności. Zadań naprawdę jest wiele, trzeba wszystko tak zaplanować i wprowadzić w życie, aby na końcu wydarzenia, Para młoda była szczęśliwa z pomocy Wedding plannera.

Jeśli przyszłym małżonkom niestraszne trudy organizacji dnia ślubu i wesela, mogą spróbować swoich sił organizując je na własną rękę. Niemniej jednak warto zastanowić się, czy chcemy w tym okresie dodatkowo stresować się organizacją, ponieważ sama doniosła chwila będzie wywoływać stres.

Comments

comments

You Might Also Like